Kvalita našich staveb stojí a padá s tím, jak kvalitní jsou zaměstnanci firmy. Jejich výběru proto věnujeme nejvyšší možnou pozornost. Protože jen špičkoví odborníci ve vedoucích funkcích zajistí, že všechny procesy od přípravy stavby až po její stavbu budou na nejvyšší úrovni, říká generální ředitel a předseda představenstva společnosti EKOSPOL RNDr. Evžen Korec, CSc.
Jaké je klíčové
kritérium, na kterém závisí kvalita Vašich staveb?
Jednoznačně nejdůležitější jsou špičkoví a motivovaní
zaměstnanci na všech pozicích. Právě lidé jsou totiž v konečném důsledku
zodpovědní za to, jak kvalitní stavba nakonec vznikne. Nedá se přitom říct, že
by některá profese byla důležitější než jiná. Kvalita se musí dodržovat vždy,
ať už projekt připravujete zatím jen na papíře, nebo poté řídíte stavbu přímo
v terénu.
Daří se Vám tyto lidi
získávat? Přece jen situace na trhu práce není nijak příznivá, zvlášť ve
stavebnictví se nedostatek kvalifikované pracovní síly projevuje dost
intenzivně.
Jako dlouhodobý lídr bytové výstavby, který má za sebou více
než 50 velkých rezidenčních projektů pro deset tisíc lidí, máme pozici trochu
jednodušší. Zájem lidí pracovat u nás je opravdu vysoký, ročně se k nám na
některou z pozic hlásí kolem deseti tisíc zájemců. Bohužel i my se
začínáme potýkat s tím, že opravdu kvalitních uchazečů je dost málo.
Aktuálně intenzivně hledáme nejlepší kandidáty například na pozice ředitele sektoru
projekce, hlavního inženýra projektu či vedoucího manažera projektu.
V Praze a nejbližším okolí vlastníme půl milionu metrů čtverečních pozemků
pro výstavbu 5000 bytů a navíc jsme před nedávnem koupili pozemek na projekt
s dalšími 2000 byty. Některé z těchto projektů už čekají na nové
lidi, kteří tak budou mít možnost výrazně ovlivnit podobu hlavního města na
dlouhá desetiletí. Práce máme opravdu hodně, navíc jsme vstoupili také do luxusního segmentu, který
vyžaduje trochu jiný přístup než dosud. I to může být výzva pro naše nové
kolegy.
Kromě práce pro
dlouhodobého lídra trhu a vytváření zajímavých projektů nabízíte i nějaké jiné
benefity?
Zcela zásadní je možnost realizovat své nápady a podílet se
na proměnách Prahy. Za více než čtvrt století na trhu jsme zcela změnili mnohé
lokality hlavního města. Například v Nových Ďáblicích jsme uskutečnili
jeden z největších projektů parcel na území Prahy a v Kyjíc jsme vybudovali zcela novou
městskou čtvrť s tisícovkou bytů. Žádný z těchto projektů by přitom
nevznikl, pokud by v EKOSPOLU nepracovali špičkoví profesionálové, pro
které není práce pouze prostředkem pro získávání peněz, ale prostor pro
seberealizaci. Motivující je také systém kariérního růstu, kdy nerozhoduje doba
ve firmě ani věk či zkušenosti, ale pouze odvedená práce a přínos pro firmu. A
nemohu opomenout ani plat, který je velmi motivující. U výše jmenovaných pozic
přesahuje ročně milionové částky. Průměrná mzda je u nás nejvyšší v rámci
stavebnictví a jedna z nejvyšších i napříč všemi obory.
Jak chápete ve firmě
pojem kvalita odvedené práce? Prochází vaši zaměstnanci nějakými školeními? Máte
nějaký systém, který s dodržováním kvality pomáhá, nebo to necháváte zcela
na vedoucích pracovnících?
Kvalita našich staveb stojí na velmi propracovaném
kontrolním a zkušebním plánu, který musí všichni dodržovat. Jde o mnoha set
stránkový dokument, díky kterému vedoucí stavby nepoužívá subjektivní kritéria
či odhady. Ani sebelepší technický dozor není schopen zkontrolovat a ohlídat
veškeré náležitosti stavby, pokud by neměl dopodrobna vypracované podklady.
Zjednodušeně lze říci, že kontrolní a zkušební plán je jakýmsi návodem pro
objektivní posouzení a kontrolu kvality odvedené práce. Podobně sofistikovaný
systém zajišťující nejlepší poměr kvality a ceny dodržujeme u všech činností
počínaje architektonickými soutěžemi.
Cítíte, že by se v
čase měnil pohled na kvalitu u vašich zákazníků?
Důraz na kvalitu provedení se u nových bytů neustále
zvyšuje. Mohou za to i specializované firmy, které nabízí technickou pomoc při
kontrolních dnech či přejímce bytu. Stále častěji se proto setkáváme
s klienty, kteří na kontrolu přichází s vlastním odborníkem, který
velmi pečlivě kontroluje doslova každý milimetr bytu. Přejímka se tak často
výrazně prodlouží. Mohu ale s radostí říct, že ani odborníci ze specializovaných
firem u nás zatím žádný zásadnější problém neodhalili. To jen potvrzuje, že
naše projekty stavíme ve vysoké kvalitě.
Jaké kanály využíváte
nejčastěji při získávání nových klientů?
Kromě standardních marketingových a obchodních kanálů u nás
velmi dobře funguje vůbec nejlepší typ reklamy – takzvaný Word od Mouth efekt,
tedy ústní šíření „reklamy“ mezi samotnými zákazníky. Více než třetinu bytů totiž
prodáme na doporučení našich stávajících klientů, což jen dokazuje, že jsou
s našimi byty velmi spokojeni.
Komentáře
Okomentovat