Dlouhodobý developerský lídr Ekospol působí na trhu už 27 let. Za tu dobu postavil 55 velkých bytových projektů pro více než 10
tisíc klientů a zcela změnil podobu mnoha pražských městských částí.
Podílet se na proměnách Prahy, možnost prosazovat vlastní
nápady a rychlý kariérní růst. To jsou podle generálního ředitele a předsedy
představenstva společnosti Ekospol Evžena Korce hlavní lákadla, které
dlouhodobý lídr českého rezidenčního trhu nabízí svým zaměstnancům. I proto se
na každou z vypsaných pozic hlásí stovky lidí.
Představme si, že
jsem zájemce o práci a rozhoduji se mezi nabídkami firem na trhu. Proč bych se
měl rozhodnout právě pro Ekospol?
Hlavním motivem by byla samotná strategie naší společnosti,
kterou je zaměstnávat ty nejlepší z nejlepších. Snažíme se vybrat opravdu
hvězdné lidi, pro které je jejich práce koníčkem a posláním. Rozhodující je váš
přístup k zadaným úkolům a samostatnost při jejich řešení. Pokud se
vybraný člověk osvědčí a prokáže své schopnosti, tak velmi brzy může získat
mimořádný plat. Není u nás neobvyklé, že roční plat i u mladých manažerů
přesahuje milionovou hranici.
Firmy, které se perou
o poslední zbytky zaměstnanců na trhu práce, v poslední době stále častěji
zdůrazňují vysoké mzdy. Nejde ve vašem případě jen o nějaký trik? Opravdu jsou
platy v Ekospolu tak vysoké?
Ekospol je dlouhodobě nejlépe platící firmou v celém
stavebnictví a patří k nejlepším i v rámci celé ekonomiky. Že nejde
jen o planá marketingová vyjádření, potvrdil před pár dny týdeník Ekonom, který
srovnával platy ve stovce nejvýznamnějších firem v Česku. Ekospol
s průměrným platem přesahujícím 64 tisíc korun bezkonkurenčně
s velkým náskokem obsadil první místo v kategorii stavebnictví. I
v porovnání s ostatními obory jsme uspěli, nejlepší pozici bychom
obsadili i mezi bankovními firmami. Aby člověk na takový plat dosáhl, musí
odvádět nadstandardní výkon. I nezávislá statistika nicméně dokazuje, že se
naše zaměstnance s nejvyšším přínosem pro firmu nebojíme řádně odměnit.
Výše finanční odměny však nesmí být jediným motivem pro práci v Ekospolu.
Jakou motivaci mají
vaši zaměstnanci?
Hlavní snahou je něco dokázat, prosadit své myšlenky a
nápady. Možnost seberealizace je klíčovým lákadlem naší firmy. Našim lidem
dáváme velkou volnost v tom, co dělají. Velmi oceňujeme, když sami aktivně
přijdou s tipem na zlepšení i mimo svou pracovní pozici. Mám-li být
konkrétní, tak uvedu příklad našeho ředitele sektoru výstavby Petra Valeše.
Jeho nápad navrhnout u bytů 1+kk oddělený spací kout považuji za jeden z
nejlepších nejen v rámci naší společnosti, ale i celého realitního trhu. Dokládá
to mimo jiné zájem konkurence o tento typ dispozičního řešení malých bytů. Stejný
vizionářský přístup očekávám i od ostatních zaměstnanců. Motivovat je může i
to, že u nás budou výsledky své práce opravdu vidět. A to mnohdy i dlouhá
desetiletí.
Myslíte
v postavených bytových projektech?
Ano. Ekospol na trhu působí už 27 let a za tu dobu dokončil
55 velkých bytových projektů pro více než 10 tisíc spokojených klientů. Změnili
jsme podobu mnoha městských částí, kterým jsme vtiskli nový život. A budeme
v tom pokračovat. Aktuálně vlastníme přes 500 tisíc metrů čtverečních
pozemků vhodných pro výstavbu 8000 bytů. Na jejich výstavbě se budou podílet
stávající i budoucí zaměstnanci Ekospolu. Vždy, když v budoucnu půjdou
kolem některého z těchto dokončených projektů, tak se jim vybaví, že to
byli právě oni, kdo se podílel na jejich výstavbě. Že díky němu nalezly vlastní
domov stovky a tisíce domácností. To nemůže říct jen tak někdo, že se podílel
na tvorbě dějin Prahy.
Vraťme se
k věcem, které se dají jednoduše měřit. Firmy se předhánějí v tom,
jaké benefity zaměstnancům nabízí. Sledujete tento trend?
Opravdu motivovaný zaměstnanec neřeší výši a šíři dalších
benefitů. Pokud žije svou prací, tak jsou pro něj motivující hlavně její
výsledky. I Ekospol však nabízí zaměstnancům nefinanční benefity. Kromě
obligátních stravenek a Multisport karty je to hlavně špičková zdravotní péče
západoevropského standardu v nemocnici Na Homolce. Nejvýznamnějším
benefitem je sleva na vlastní produkty, což v našem případě znamená byty.
Jak by měl vypadat
ideální zaměstnanec?
Cílevědomý se schopností tvůrčího myšlení a originálními
nápady. Naším cílem je získat nejschopnější a loajální zaměstnance, kteří budou
společně s námi tvořit dějiny Prahy.
Komentáře
Okomentovat