Nových bytů na pražském trhu je stále méně, než jaká je po nich poptávka. Toho zkoušejí využít někteří developeři
k tomu, aby se zbavili i dlouho neprodejných, zejména dražších a luxusně
se tvářících bytů. Někdy to skrývají za rádoby výhodné slevy.
"U takových
marketingových akcí by ale měl být člověk maximálně obezřetný. Často jde totiž
o byty, které jsou stále neprodané i několik let po dokončení. Což je za
situace boomu a hladu po nemovitostech v posledních letech krajně
podezřelé. Člověk proto musí důkladně prověřovat všechny okolnosti bytu, o
který se zajímá. Především opravdu detailně projít všechny parametry jeho
dispozic, okolí domu a ruch v něm, a vše důkladně zkontrolovat," radí generální ředitel a předseda představenstva developerské společnosti Ekospol Evžen Korec.
"U bytů prezentovaných
jako luxusní je dále potřeba zvážit, zda je údajný nabízený luxus pro člověka
opravdu přidanou hodnotou, za kterou má cenu připlatit. Jako luxus bývá
například prodávána přítomnost recepce s obsluhou nebo stálá ochranka.
Taková služba však nemá ve většině rezidencí reálný praktický přínos a jde jen
o vyhazování peněz oknem za pocit, že patřím mezi horních deset tisíc," upozorňuje Korec, podle kterého celá sleva může být
také jen vějičkou bez reálné finanční úspory, protože už původní cenu bytu
developer nadstřelil vysoko s vidinou, že na rostoucím realitním trhu
předražený byt snadno prodá a namastí si kapsu. "Na to mu lidé neskočili a tak
nyní přichází se slevou, která ale jen dostává metrovou cenu bytu někam k úrovni,
která je aktuálně na trhu standardní," tvrdí Korec.
"Lidé by se proto neměli
nechat bezhlavě nalákat na slevy, kterými na ně nyní prodejci nemovitostí
útočí. Často totiž jen zkoušejí využít tlaku, pod který se část zájemců s blížícím
se zpřísněním podmínek pro získání hypotečních úvěrů dostává, a zkouší jim na
poslední chvíli prodat dosud neprodejného zajíce v pytli a ještě se u toho
tvářit, že ho člověk získal výhodně," nabádá Korec.
Komentáře
Okomentovat