Mít samostatný záchod oddělený od koupelny je zásadní požadavek pro většinu lidí kupujících nový byt. Upřednostňují také byty, ke kterým patří vlastní uzamykatelný sklep. Naopak na tom, zda má být v koupelně vana nebo stačí sprchový kout, se neshodnou. Vyplývá to z výsledků velkého průzkumu developerské společnosti Ekospol mezi lidmi, kteří zvažují koupi nového bytu nebo ho v nedávné minulosti koupili.
Shoda panuje hlavně ohledně místnosti, kam i císař pán chodil pěšky. „Devět z deseti respondentů našeho velkého průzkumu preferuje samostatné WC oddělené od koupelny. Jen 8,47 procenta lidí by zvolilo možnost vyskočit ze záchodu rovnou do sprchy či vany,“ přibližuje výsledky průzkumu generální ředitel a předseda představenstva developerské společnosti Ekospol Evžen Korec.
V koupelně ještě chvíli zůstaneme. Poměrně vzácná neshoda nastala
ohledně jejího nejdůležitějšího vybavení. „Přesně
polovina lidí volí vanu, druhé polovině se více líbí sprcha. Z průzkumu bohužel
nezjistíme, zda takové rozpory nejsou i v rámci jednotlivých rodin. To by
pak museli zájemci o nový byt v ideálním případě sáhnout po nějakém větším,
kde je v koupelně vana i sprchový kout,“ podotýká Korec z Ekospolu.
Méně jasno mají kupující nových bytů, pokud
jde o dispoziční řešení kuchyně. Necelých 40 procent (39,62 %) by chtělo úplně samostatnou
kuchyň, šedesát procent (60,38 %) naopak preferuje spojenou s obývacím pokojem.
„Líbí se mi, když při vaření můžu
sledovat s rodinou televizi a nejsem tak od ostatních úplně odtrhnutá. Je
fajn, když kuchyně spojuje nejen místnosti v bytě, ale také jednotlivé
členy rodiny,“ vysvětlovala svou volbu jedna z respondentek. „Nemám ráda, když zápach z vaření zvláště
těch aromatičtějších jídel jde rovnou do obývacího pokoje. Tomu nezabrání ani
sebevýkonnější digestoř,“ oponuje jiná účastnice průzkumu.
Velmi důležitý je po majitele bytů také
dostatek úložných prostor, což se odráží i v požadavku na vlastní sklep. Byt
si podle toho vybírá 77,27 procenta zájemců, dalších 13,64 procenta považuje
sklep za příjemný benefit. Jen pro necelých deset procent (9,09 %) je možnost
využívat sklep nedůležitá.
Šest z deseti respondentů chce byt koupit připravený rovnou k nastěhování, tedy s podlahami, obklady, dlažbou či instalovaným sanitárním zařízením. Naproti tomu 40 procent lidí uvažujících o koupi bytu by ho chtělo v takzvaném shell&core stavu, tedy jen s holými stěnami s tím, že si ho upraví zcela podle svého vkusu. Oslovené zájemce o koupi bytu naopak vůbec nezajímá, zda projekt připravoval známý architekt. Pro většinu lidí (78,26 %) je to absolutně nepodstatné, zbylých 21,74 procenta to považuje za fajn benefit.
EKOSPOL a.s. je dlouhodobým lídrem bytové výstavby v České republice. Během 30 let na trhu EKOSPOL úspěšně dokončil 57 velkých developerských projektů pro více než 10 000 spokojených zákazníků. EKOSPOL staví a prodává byty s optimálním poměrem ceny a kvality. Společnost EKOSPOL je podle mezinárodního časopisu Construction & Investment Journal řazena mezi 50 největších developerů střední a východní Evropy. EKOSPOL sponzoruje ZOO Tábor. Ohrožené druhy zvířat tak podpoří každý, kdo si u EKOSPOLU koupí byt. Navíc získá celoroční rodinnou vstupenku do ZOO Tábor.
Komentáře
Okomentovat